Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle. 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via 024 - 377 36 70. Wij staan u graag te woord.

30 september 2023

Leuk

expertise

28 september 2023

Prima

Zit al vanaf mijn 13 e jaar bij deze tandarts en ik ben nu 56 jaar. Heb geen klachten.

28 september 2023

Op tijd en prettig geholpen

De tandarts gaf goede informatie over wat zij zag en hoe daar verder naar gekeken zal gaan worden

28 september 2023

Mijn ervaring is heel positief ondanks mijn angst

Was vooral vriendelijk ik voelde veel empathie en werd helemaal op mijn gemak gebracht, er werd o...

Lees meer
28 september 2023

Was heel goed geen opmerkingen en aardig

Geen

28 september 2023

Snelle behandeling

Snelle duidelijke behandeling. Tevens mijn laatste behandeling geweest ivm verhuizing.

28 september 2023

Prima

Gewoon prima en vriendelijk behandeld

28 september 2023

Heel ontspannen

Niet meer bang voor de tandarts! Bedankt Jessica!

28 september 2023

Zorgvuldig behandeld

Zorgvuldig geholpen en snel een 2e afspraak.

27 september 2023

Toppie

Hy heeft me geweldig geholpen met Myn kunstgebit

27 september 2023

Prima geholpen.

Nadat een stuk van de kies was afgebroken kon ik de volgende dag terecht om een afspraak te maken.

27 september 2023

Zeer tevreden over behandeling en nieuwe prothese

Zoals boven al vermeld ben ik zeer tevreden over de behandeling en. nieuwe bovengebit. Ook natuur...

Lees meer
27 september 2023

Goede service

Erg fijn, leggen alles goed uit wat ze zien, stellen netjes eerst vragen hoe het met je gaat en o...

Lees meer
25 september 2023

Snelle en deskundige diagnose

De oorzaak van het gevoelig tandvlees werd snel ontdekt, haarscheur in de tand. Communicatie was ...

Lees meer
25 september 2023

Mijn ervaring was goed

Na 7 jaar een controle gedaan en alles word goed uitgelegd wat er gedaan moet worden.

24 september 2023

Geweldig

Kwaliteit zorg en aandacht samen

24 september 2023

Prima

De tandartsen waren goed gehumeurd en gaven duidelijke uitleg, daardoor viel het reuze mee allemaal!

Lees meer
24 september 2023

Goede behandeling en uitleg

Zeer goed

24 september 2023

Fijne tandarts.

Zit al meer als 40 jaar bij die tandarts, nog nooit problemen gehad.

22 september 2023

Prima geholpen

Goed geholpen en goede uitleg over vervolg stappen .

21 september 2023

Heel goed gevoel over

Controle bij Joy en dat voelt heel goed. Deskundig, informatief, rustig. Kortom voor mij een uits...

Lees meer
21 september 2023

Erg prettig dat ik altijd snel terecht kan.

Sind kort een bovengebit. Heftige ingrijp, maar zeer prettig begeleid in het hele proces. Wat ik...

Lees meer
21 september 2023

Nieuwe vriendelijke jonge tandarts

Eerste keer bij deze tandarts werd ook tandvleesmeting gedaan. Kan mij niet herinneren dat dit oo...

Lees meer
20 september 2023

Het valt altijd weer mee

Zie er, door slechte ervaringen met de schooltandarts, altijd tegen op om naar de tandarts te gaa...

Lees meer
18 september 2023

Prima en voorkomend

Goede uitleg, goede service, vriendelijk

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces):
Staat u onder bewind?:*

 

Samenwerkende Tandartsen Nijmegen - de Biezen
Waterstraat 104
6541 TL
Nijmegen
Zo
Gesloten